Trött mamma

 
Ett snabbt inlägg innan jag krashar för dagen...
 
Igår var jag med med Conrad och hans klass på forntidsäger i Älta, något som 3:orna alltid gör i slutet av sista vårterminen på vår skola.
 
Vi var där ute hela dagen och fick prova på massa "forntida" aktiviteter, mala eget mjöl, göra smycken av hjorthorn, smida ett litet järnsmycke mm. Spännande aktiviteter hela dagen.
Till eftermiddagen började fler föräldrar och syskon ansluta för att äta middag i kvällssolen tillsammans m oss - jätte mysigt.
 
Sen när "familjerna" åkt hem och bara barnen och de 7 föräldrarna som skulle stanna över natten var kvar, la vi mer ved på brasan, plockade fram pinnbröd, mashmallows och gitarren en liten stund innan det var dax att - krypa in i tälten....
T Ä L T E N!! Som några av er säkert vet kallas jag även Ulla Camparn Enetjärn - NOT! What had I done!!!
Riktigt HUR det gick till när jag tackad ja till att stanna över natten vet jag inte, kan det verkligen ha varit jag som sa ja till det?
Men jag var taggad! Med massvis med varma kläder, min varma sovsäck, nyinköpt luftmadrass, myggmedel och ett glatt humör skulle jag nog fixa detta också.
 
Nu blev det väl en light variant av camping för min del, en av C´s klasskopisar hade inte fått med sig ett ordentligt liggunderlag så hon fick ta min tjocka, fina, nyinköpta madrass så att hon inte skulle frysa ihjäl under natten och jag tog hennes variant av liggunderlag och gick och la mig i bilen....
 
Så KAN man faktiskt också camap!! 
 
Hörde av henne dagen därpå att madrassen varit jäääätte skön och att hon hade sovit jätte gott. Mm... bra att någon sov gott då! Nä, fullt så hemskt var det inte men det var hårt att ligga i bakluckan, tur att man inte är så lång så att man får plats på de flesta ställen ; )
 
Så idag har jag varit lite trött i ögat, det har gått åt en hel del kaffe och det sista mötet jag hade för veckan fick jag klara av ståendes för annars hade jag nog nickat till. Men det var det värt!! TACK 3 B för att jag fick vara med er på det här äventyret - det var TOPPEN!!
Avslutar med en bild från ungarnas kvällsdopp - Brrr!
 
Tack å go natt!
Pyssar, Kramar och Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0