Grundmålat

 
Nu är jag tillbaka igen efter helgen, var på kul 40-års kalas/sommarfest. SKÖNT avbrott att åka på rejält kalas och komma ifrån byggdammslandet ett tag : )
 
När jag kom hem från kalaset i lördags såg det i stort sett ut som när jag åkte till jobbet i fredags morse. Lite grönt här och var, inga stora förändringar. Såg ju ABSOLUT att de jobbat MASSVIS med att spackla och foga allt platsbyggt (pillrigt värre) men så här i sluttampen av projektet känns det som om det inte kan gå fort nog nu : )
 
Så därför var det så HÄRLIGT att komma hem idag och hitta hela övervåningen grundmålad, vit och fin - Lycka!!
Jag hade kollat om de var klara med allt slipande och japp - de var de! Så ikväll efter middagen startade "operation dammtorkning". Både skönt att bli av med det tunna lager byggdamm som legat över hela övervåningen samtidigt som det var lite tröstlöst.... Vi LÄR få damtorka ett gäng gånger till eftersom det verkligen är ÖVERALLT + att det yr runt här inne så fort man rör sig.... Men mest skönt ändå!
 
Allt ska vara klart på tisdag, seeenast onsdag - LÄNGTAR!! Tänk att få ställa i ordning allt, plocka fram sin egen säng under plasten och bädda med nytvättade härliga lakan..... Inte långt till onsdag : )
 
Nu ska städerskan kraschlanda och sova.
 
Pyssar, Kramar och Kärlek
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0