Katter - NEJ tack!

För något år sen upptäckte jag att någon/några katter i
området använde vårt kryddland till kattlåda! Usch, fy och 
JÄTTE äckligt!

Tänkte genast ut att det måste finnas någon växt som har en
lukt katter inte gillar och bestämde mig att oavsett HUR ful
(och illaluktande) den växten än kan vara - DEN ska jag plantera!
Sagt och gjort, åkte till mina kompisar på Blomsterlandet och
frågade.
Tyvärr fanns det nu då ingen växt katter INTE tyckte om,
snarare olika växter de älskade mer eller lite mindre...
DISAPPOINTED!!

MEN kompisarna på Blomsterlandet är inte mina kompisar för
intet!

Peppar, chili eller annan stark krydda på marken är något
katterna INTE gillar!!
Vet inte om det kliar i nosen eller svider på tassarna och
JAG BRYR MIG INTE HELLER jag vet bara att det funkar!!

Det går ju en hel del peppar så här i början på säsongen men
efter ngn vecka vet katterna vem som bestämmer!!

Katter verkar ha lite halvdåligt minne för jag får börja varje
säsong med samma procedur. Men DET kan jag leva med : )

Pyssar, Kramar och Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0