Art for Hope

Har precis kommit hem från Art for Hope´s vernissage ovanpå
East vid Stureplan.

105 verk har lämnats in allt som allt - HELT otroligt gensvar!
Så ja, nu ska vi bygga barnhem!!

Igge Karlsson, seriegrafi - en av mina favoriter.

Adina Jägbecks "Samtal - han" i armerad betong.

Emma från Art for Hope stod och sålde kaffe, smycken och
kryddor från Tanzania.

Kryddor som barnen hjälp till och förpackat i egenhändigt
tillverkade och utsmyckade kuvert.

Ölkapsyler som gjorts om till örhängen..

Mitt bidrag....

Ett av Stig Fyrings bidrag - Litografi med recept från en
utställning  på Sturehof

Jag och Pilvi från Art for Hope.

Carolina Martinsson, "Frö av hopp" tusch på papper.
Också en favorit!

Den här var så häftig att jag var tvungen att ta med den trots
att bilden inte blev bra. 
Unn Magnussons "Fjäder" i kopparstick.

Det var så många fina verk och så mycket folk! Jätte kul!

Men jag vet inte om jag vågar gå på auktionen på söndag...
tänk om min tavla bara går för 2 kr? Pirr!! ELLER tänk om
min tavla inte ens blir såld? - GAAHH... Usch va nervös jag
blev helt plötsligt!!

Utställnigen pågår fram till på söndag kl 15.00 då den avslutas
med en stor auktion. Gå in på http://www.artforhope.se/ för
att få öppettiderna och titta på alla verken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0