Alltid lika spännande

En sak som är så roligt med cement är att jag aldrig riktigt vet
hur det färdiga resultatet kommer att bli.

Som den här tex,

Jag hade cement över från ngt jag gjutit som jag hällde ned i
en wok och tryckte ned en bunke med tyngder i.

Hällde på ganska rikligt med vatten innan jag täckte. Det blev
väldigt "simmigt" oljan blandades med vattnet som låg ovanpå.

Ytan blev helt vit när den var klar och eftersom det blev väldigt
tunnt i kanterna gick de sönder när jag lossade formen.

Så den blev vit och vackert naggad i kanten runt hela!
En vacker ljusstake till mörka höstkvällar : )

Pyssar, Kramar och Kärlek


och TACK fina för alla glada, härliga tips ang terminalglasögonen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0