Spännande samarbete

På uppdrag av Yours Truly Clothes har jag desingat 12 tavlor
där del av vinsten går till ASRO, ett barnhem i Indien.

Yours Truly har sagolikt vackra citat som tags på varje plagg,
smaka bara på den här; "You make m feel shiny on the inside"....
Tygerna deras egna, handbroderade i Indien, otroligt vackra


ursäkta den dåliga bildkvalitén : S


Så här skriver Maria Vikman på Yours Truly Clothes;

ASRO – ett barnhem i Goa

De senaste tre åren har jag gjort personliga besök på ASRO
som är ett kombinerat sjukhus och barnhem för HIVsmittade
och AIDS sjuka i södra Goa.
Såväl sjukhusdelen som barnhemsdelen drivs av fyra nunnor
och de har även hjälp av läkare, terapeuter och övrig personal.
Barnen som bor på ASRO är HIVsmittade och när deras
föräldrar dog i AIDS var dom inte välkomna längre till sina släktingar.

ASROs vision är tydlig

”Break the silence!
Be a leader!
Let´s talk about HIV/AIDS!”


 Yours Truly Clothes stödjer ASROs vision och arbete genom
privata insamlingar och evenemang. Tavlorna säljs till förmån
för ASRO. Samtliga insamlade medel lämnas över i form av
inköp av det som behövs bäst, inga kontanter lämnas över.



”Det känns angeläget att vara med och hjälpa till så när
Yours Truly frågade mig om jag ville göra tavlorna kändes
det helt självklart att vara med, alla kan bidra på något
sätt – det här är mitt!”


Ulla Enetjärn, konstnärinna som driver webbshoppen
ullae.se – Upcycling från hjärtat


TACK för ditt bidrag!


Läs mer på http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=350635971053


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0