På kurs med Lasse

I helgen har jag varit på ngt så roligt som akvarellkurs!!

Akvarell är en teknik som dyker upp i mitt liv med jämna
mellanrum. Har man haft Anders Wallin som bildlärare så har man
fått det med sig fr första början, sen var det en passion när jag
var runt 26 år och så dök det upp nu i helgen igen.
10.00 -16.00 lör och sön med Lars Holm som lärare - UNDERBART!
Både roligt och svårt - den BÄSTA kombon!

Demo och genomgång av olika tekniker. Blir ALLTID lika stum
av beundran över hur mycket vackert man kan skapa, hur
ENKELT det kan se ut...

och hur SVÅRT det faktiskt är!!

Uppgift 1

Svårt att få till den där illgröna...

och med allt vatten blev det bara "blommor" hela tiden.

Uppgift 2

Ha ha ha - bra att jag visar er hur det var TÄNKT att se ut!!

Hann aldrig klart m de här två... : (

Dag 2 

Ur förteckningen "Svenska skyttar" fick alla en sida med gamla
porträtt på stiliga herrar ut en skytteförening. Med uppgiften;
Endast linjer, En grön, Mot ljusbakgrund, Mot mörk bakgrund,
Avspolad och den sista På annat papper.

Bra att ha många porträtt på gång samtidigt, då finns det alltid
ngt som är lagom torrt att jobba med.

Översta raden
Grönt, avspolat, bara linjer (och avspolat) och en grön till

Undre raden, mot mörk bakgrund, i färg, ljus bakgrund och en
"räddning" (som jag faktiskt till slut blev mycket nöjd med)

Jag vet sen tidigare att jag kan ha lätt för att överarbeta bilder
så jag började på två nya, lite snabbare, inte så arbetade.

Mina killar sen ju inte DIREKT ut som  Erik Möllmark utan snarare
en blandning av bilder fr ngt straffregister och Raoul Wallenberg.

Vid 15-tiden var de flesta av oss ganska så möra. Samtidigt som
det varit en otroligt skön känsla att bara få ge sig hän och totalt
glömma tid och rum. Då var det ganska skönt att runda av med
en genomgång av vad alla hade gjort - SÅ häftigt att se hur olika
stilar alla faktiskt har! Och ALLA var bra!!

TACK för en toppen helg!! Jag kommer tillbaka nästa år - skriv
upp mig redan nu : )

Vill du se vad Lasse gör (när han inte hänger m oss på White)
kan du titta på; larsholm.nu


Pyssar, Kramar och Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0