think pink....

Som sagt - SVÅRT produktiv just nu : )

Här har jag använt Pink Paislees Cupid Hearts Bloom,
bokstäverna är stickers, Mocha Paperie.
Överst i högra hörnet har jag satt en punch out,
även den fr Pink Paislee. 
Och stämlpat m en stämpel ur deras Cupid serie på.


Här var den rutiga rektangeln i mitten
(Pink Paisleees Cupid Postcard) det jag utgick ifrån.
Hittade en matchande rosa förg jag la under det vita
arket. Ville ha ett band runt båda och hittade en färg
som passade perfekt men bandet kändes för smalt,
så jag la 2 band om.
De små glittriga hjärtanen är chipboards, Lucky in Love.
Blommorna vet jag inte var jag har hittat men de passade 
väldigt bra här. 


Det här kortet känns som ett gammaldags recept,
kök eller ngt...
Basen är fr Making Memories,
Newsprint Word Love Struck (phu - långt namn)
Har även använt baksidan på Pink Paislees Cupid Hearts Bloom
som är "husligt" rutig och ett utav deras Cupid Postcard.
Satte fast en rosa vintage brad m en liten brun fyrkant
bakom så att det inte skulle försvinna i allt rosa.
Hängde tre små vita tags, som jag stämplat 
bokstäverna i ♥ u på, från den. La en rad m vita blommor,
Just the edge fr BBP till höger.

Kortet blev så ljust att det behövdes lite skärpa
och kontrast, så jag limmade upp det på ett mörkbrunk
ark som ramade in det hela bra.


Det var Rosa, håll utkik efter Rött - kärlekens färg
: )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0