Cement-experiment

Tror att Patricia och jag har pratat om att pröva på att göra
cementfat i säkert 1 års tid nu... och NU har det blivit av.
Det blev en otroligt rolig kväll m mycket kladd, fniss och
skratt - att använda sig av en visp kräver sin man... eller kvinna.
(himla tur att Fredrik inte var hemma, han hade INTE gillat allt kladd)

Alla ni som inte testat ännu - GÖR det!! Det var inte alls svårt ,
utan bara väldigt kul och med ett otroligt bra resultat!
Enda jobbiga är att cement måste brinna lååångsamt.


 De här fina faten lyckades jag göra - MYCKET stolt!!


Så fort vi använt upp de blad vi plockat började vi komma på fler
ideer om hur vi kunde använda blad till att göra vackra mönster.... next time.

Sen testade vi att göra marschallhållare.... de såg väldigt fina ut
innan jag satt i marschallerna och jag såg att de inte var
 tillräckligt djupa.
Alltså - VIKTIGT; ha ordentligt m tyngder att pressa ner formarna
 med, de flyter upp väldigt lätt!

Ja, ja... då vet jag det till nästa gång. För det kommer 
DEFINITIVT bli fler cement-experiment, måste ju testa de
nya ideerna + att jag precis fått hem en bok jag beställt 
" Betong, en gjuten hobby" av Susanna Zacke och Sania Hedengren.....
Underbart fullproppad m roliga ideer som bara MÅSTE
testas - å Fredrik bara suckar!

So stay tuned for Cement-experiment 2  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0