Veckans kort - v.32

Kort med band

Jag har insett att jag är en "less is more-tjej"....  Jag gillar den enkla, lite
rena stilen... Har även insett att jag bygger mina kort "baklänges"....
när jag redan börjat kommer jag på att det vore snyggt m ngn detalj bakom
det jag redan limmat fast - så dax då : )
Meeen, jag blir kreativ i alla fall, som här...


Ett väldigt enkelt vitt kort m band
(finns på www.scrapstore.se , my favourite place to be)
Har stämplat olika runda blommotiv i antingen brunt och färglagt m blått,
eller bara blått. Båda de bruna stämplarna är gjorde på separat papper och
ditsatta m fästkuddar.

Inuti kortet har jag limmat fast den stämplade texten på en brun bakgrund.
Stämplade "Happy Birthday" i blått på ett separat papper och satte fast även
det med fästkuddar.
.....SEN slog baklänges-bygget till.... det vore ju snyggt m en round seal stamp
i översta högra hörnet.... OK - tänk!!
Tog  helt enklet en liten bit papper och "täckte över"  högra hörnet innan jag
stämplade - HEPP!
Samma sak m de små blå stämplarna, gjorde dem på separat papper,
klippte itu och limmade dit, på så sätt fick jag ju en ½ stämpel över...
därav stämparna i kortets nedre kant.

Baklängesbygge - ja, ja... alltid lär man sig ngt nytt : )

Pyssar, kramar och kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0