Meningsfullt svammel....

Bara en kort liten reflektion, över hur lustigt det är det där med att leva i nuet, njuta av det man har, aldrigt ta saker för givet... att det ska vara SÅ svårt att komma ihåg!!
 
Konstigt att vi lägger ned så mycket energi på fel saker, som att gnälla över att man inte bor tillräckligt stort, vara ledsen för att man inte har en tillräckligt cool bil, inte tjänar mer pengar, är avundsjuk på hur "andra" har det.... den listan kan ju göras HUR lång som helst.....
 
När vi egentligen borde stanna upp och vara TACKSAMMA för det vi faktiskt HAR, det vi tar för givet, inte kan glädjas åt eftersom vi inte märker det i vår ständiga jakt på allt annat....
 
Det finns SÅ mycket att glädjas åt runt omkring oss - missa inte det, ta tillvara på varje sekund!
Jag bara svamlar just nu känns det som - Sorry!
Malcom sa det så bra i en av sina texter "en dag är aldrig lovad så jag lever den till max"
 
 
Det har varit en konstig dag och jag är alldeles för trött så jag avslutar med att säga  - ta inte allt det fina du har runt omkring dig i ditt liv förgivet, lär dig uppskatta det!!
 
Pyssar, Kramar och Kärlek
 
(bilden är lånad från www.kickingdesigns.com )
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0