På besök i en inredningstidning

 
I går var jag på besök i en inredningstidning... eller inte... jag var på besök hos min kreativa arbetskompis Tina!
Mitt i en faluröd radhuslänga är det ett hus som sticker ut redan från gatan. Det är varmt gråbrunt och har en dubbeldörr - och det är BARA början.
När man kom in var det verkligen som att kliva in i en inredningstidning. Det finns inte en detalj som är lämnad åt slumpen, allt är väl genomtänkt och SÅ stilsäkert! Välkomnande och hemtrevligt, man ville stanna i all evighet.
Det är buddh:or, vatten, levande ljus, New England möter in Asien, rost, avflagad färg, växter i en HELT underbar blandning!
Inget "less is more" här inte. Att komma hem till Tina var som att komma in i en inredningsaffär där man tänker att; Aha - så kan man göra, Ååå - den vill jag köpa!
Stuckatur i taket på ett radhus från 70-talet och det passar in!! Och överallt små stilleben utan att det på något sätt känns plottringt! Allt är så genomtänkt, var sak har en självklar plats men utan att man som gäst känner att oj jag vågar inte röra mig här inne, rädd att råka förstöra ordningen.
På baksidan har Tina precis byggt en liten lounge av europapallar (!!)
Några liter vitfärg och så vips - En super mysig hörna!!
och  till vänster en sittgrupp....
När man saknar ett trappsteg ut på baksidan kan man göra så här - använda gamla tegelstenar!
Och utifrån sett såg det ut så här, med bl.a en gammal silltunna från Åland som vattentunna.
Inne i huset är det tvära kast mellan ljuvt romantiskt och, som här, metall. Rostig plåt runt om skåpet och ngn metall på dörrarna. Å det härliga är att det gifter sig TOTALT!!
På väg upp till övervåningen - en Buddha, vad annars?
Det var SÅ underbart att vara hemma hos Tina, tog massa bilder men tyvärr blev de inte så bra så känslan är lite svår att förmedla. Men jag hoppas att ni har fått en hint om hur det kan kännas att kliva rakt in i en inredningstidning : )
 
Å det roligaste av allt, Tina flyttade in i sitt söta lilla hus i Maj (!!) VEM skulle ha fått till det så här bra på 4-5 månader? Inte jag : D
 
Pyssar, Kramar och Kärlek
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det kul att vara inne i unika hem.
Jättefräckt!
Kramar
Linda

2013-08-15 @ 05:56:46
URL: http://hemmapaekbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0