Renoveringen - nu fortsätter vi

 
 
Ursäkta bortavaron, vi åkte ju på fjällsemester till Funäsdalen när målaren skulle vara här och där hade vi endast mottagning om vi satt och tryckte telefonen lodrätt mot fönsterrutan : )
 
Men nu är vi tillbaka igen (sen i helgen) och har inte gjort mycket annat än att renovera i 180.
När vi kom tillbaka var det nymålat och fint på hela undervåningen så helgen gick mest åt till att flytta ned killarna dit.
Lamellgardiner till Conrads rum eftersom vi inte hittade ngn bra rullgardin
Ikea för att köpa säng till Lucas och inte så djupa garderober till dem båda. Så nu är de installerade och deras rum så gott som klara. Varsin byrå ska de få och så lite små pyssel m bra belysning å så... sen!
Så i går satte vi igång att riva på övervåningen - Tjoho!! Så här såg det ut innan vi startade...
Men sen tog snygge snickaren hammare och koben och gick lös på garderobsväggen!
Hittade en "hälsning" fr de som byggde huset för 44 år sen (visst lite så och så m stavningen där)
Framåt eftermiddagen blev killarna och jag upphämtade med båt av vår snälle svåger och småkusinerna, så snygga snickaren kunde pyssla på i fred. Så här långt hade vi kommit då och jag trodde att vi behövde invänta elektrikern för att ta ned den här sista vägg-snutten....
Men när vi kom hem sent på kvällen var den borta - ta da!! Han kan han min snickare!!
Idag var det full fart igen. Såga bort en liten snutt vägg, börja bygga väggen som ska vara vid vår fotända på sängen, och byta badrumsdörr (allt hör i ihop eftersom det ska gå i linje med varandra... ja - ni kommer förstå sen)
Väggen påbörjad...
Ska bli spännande att sova i det som ska bli vårt nya sovrum i natt.
Här åker den gamla badrumsdörren ut. När den nya dörren var på plats var det lite för mörkt för att ta nga bra bilder så jag får visa er den i morgon.
 
Nu ska jag gå och lägga mig! Ska bli SÅ skönt när vi inte behöver täcka av och lyfta fram sängarna längre innan man kan krypa till kojs.

Sov så gott
Pyssar, Kramar och Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0