Old news

För säkert... 10-15 år sen sattt jag på ett kontor på Sveavägen och av någon anledning kom jag upp på vinden  i samband med att alla vindsförråden skulle städas ur/tömmas. Fastighetsskötarna suckade över att det låg så mycket gammal bråte där uppe, bl.a en massa gamla tidningar... de var inte fullt så nyfikna som jag var kan man väl säga : )
För mig var det som att hitta en SKATT. Massa gamla fina tidningar, både dagstidningar och modetidningar från 1900-talets början - fantastiska! Så jag tog några och har haft dem i mina gömmor sen dess. Ibland har jag tagit fram dem och funderat på vad jag skulle kunna hitta på med dem men inte riktigt kommit på de, för ens nu!
Testade att göra en liten serie med tidningpapper på istället för tyg....
 
Den här och några till i samma stil finns numera på Gustavas Magasin till försäljning, från tidningen "home gardening år 1935, 18x24, 350 kr....
 
Pyssar, Kramar och Kärlek
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0