Man får ju passa på!

Idag var det så underbart väder så vi pälsade på oss och gick ut på promenad i skogen hela familjen. Man får ju passa på när solen väl skiner.
Vi har några favoritplatser som vi alltid återkommer till oavsett årstid.
Det var ju så härligt väder att ingen ville gå in så vi gick hem o ch skottade fram några av mina bunkar jag använder på sommaren för att gjuta cement i. Går att använda till mycket ; )
Har ju sett på väderleksprognosen att det ska vara kallt ett tag fram över nu. Så då kom jag på att vi kunde göra islyktor - man får ju passa på! (eftersom de behöver nga riktigt kalla dagar/nätter på sig att frysa igenom helt)
Det du behöver är; lite stenar (eller ngt annat tungt) som tyngder, 2 olika storlekar på bunkar och förståss vatten. Den tunga snön har brutit av flera tallgrenar här utanför så jag tog med nga ruskor att frysa in i lyktorna. Om du vill ha dekorationer i lyktorna börjar du  med att lägga i det längs kanterna i den större bunken. Men lyktorna blir jätte vackra även utan dekorationer.
Placera den lite mindre buken i,
och fyll den med sten. Häll sen på vatten i önskad höjd. Du kan få peta till dekorationerna lite om de flyttar sig uppåt i vattnet.
För att den mindre buken ska hålla sig helt på plats kan det vara bra att ställa/lägga ngt över.
Ja, sen är det bara att vänta, det tar som sagt nga dagar innan de är helt genomfrusna...
och jo, det absolut svåraste återstår ju förståss - att få barnen att inte vara där och peta tills dess ; )
 
Medans jag har bloggat har alla tre killar försvunnit iväg på olika saker och jag är helt ensam här hemma... jaha.... Hmmm, tänk om jag skulle ta en av alla de där tidningarna jag aldrig hinner läsa annars och lägga mig på soffan?... Man får ju passa på!!
 
Pyssar, Kramar och Kärlek
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0