En skön dag

Idag har Lucas och jag haft en otroligt skön dag. Vi lämnade av Conrad på fotbollsläger och åkte till
Happy Life by Cinna i Stuvsta.
En absolut favoritaffär! Cinna har så mycket fint och varje gång man (... läs jag)
kommer dit har jag alltid med mig en kasse hem. Cinnas butik är PERFEKT om
man behöver en present - hon har allt för alla tillfällen!
Hon vet att mammor behöver lite tid på sig när de kommer in där så hon har en
liten låda stående under ett bord för väntande små skatter.
Lucas tog kort på Cinna och mig : ) Happy Life by Cinna ligger på Stuvsta torg,
mer info hittar du på www.happylifebycinna.se
När jag kom hem tittade jag lite extra på kvittot innan jag slängde det....
Hon VET vad hon pratar om!!
 
Sen åkte Lucas och jag vidare till "nice place" nr 2 för dagen.
.... till Atripelag
 
Vilket underbart ställe! Vi gick en promenad utmed deras strandpromenad, på
"spängerna" (en spång, flera spänger... ordet känns lite lustigt) Inget för den
som inte vill gå långt men väl anpassat för de som har svårt att gå.
Så vackert att strosa utmed vattnet.
Och som alla museér av rang har även Artipelag olika platser för prickarna...
Uppe på taket över resaturangen stod en staty och glänste vackert i solljuset.
Det var inte riktigt läge att titta på någon av utställnignarna så jag får komma
tillbaka fler gånger helt enklet - kanske som en tjej-torsdag?
Stort men ändå väldigt trevligt cafe och gott kaffe! 
Ljusstake, avskiljare eller installation? Eller allt i ett... inte så mobil bara.
Toaletterna var väldigt speciella. Så speciella att en präst som var där inne
samtidigt som vi föreslog lite på skämt att de kanske skulle ha cermonin där
inne för kvinnan hon hade i sällskap. Förstår det, för hade det inte varit en toalett
hade det definitivt känts lite andligt... himmelska toaletter (?)
Uppe på taket, bakom den glänsande, svarta statyn finns en labyrint som
var skoj att springa i.
 
Atripelag var ett toppenställe för skatter med spring i benen, långa "spänger",
många kringelikrokiga spånstigar att gå på upptäcksfärd på samtidigt som det
fanns roliga och finnurliga saker längs vägen att titta på.
Läs mer på www.artipelag.se (det är även därifrån jag har lånat deras logga)
 
En riktig toppendag med andra ord. I morgon väntar avslutning på fotbollslägret
vilket innebär ett VM-slutspel utan dess like! I år ska Conrad spela i Tyskland.
Å det får man ju inte missa men jag hoppas på att kunna jobba lite i cement
också.. ja, vi får se vad vi hittar på imorgon helt enkelt.
 
Nu,
Pyssar, Kramar och god natt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0