Min lille trädgårdsmästare och jag

Sitter och lyssnar på några som är på väg hem fr Valborgsfirandet
och sjunger "Och flickan hon går i ringen"... lite mysigt så här
i beckmörkret.


Annars har vår, eller i alla fall, min och Lucas dag handlat om
trädgård.

Han är min egne lille trädgårdsmästare, så vi åkte till
Blomsterlandet på en shoppingtur.

Vi åt en härlig lunch i solen på baksidan innan vi satte igång.
Planterade kaprifoler och några olika sorters gräs, klippte
gräsmattan (kändes inte HELT nödvändigt men det är
trädgårdsmästarens favorit sysselsättning) 
Men den tog snabbt slut när jag märkte att han inte gjorde någon
skillnad på gräs och marktäckarna!!

Täckte av utemöblerna, plockade fram alla krukor och sopade...
SÅ härligt att göra i ordning!

Efter att Conrad kommit hem fr sitt fotbollsläger och Fredrik fr
sitt cykelmeckande åkte vi och åt middag i Hammarby sjöstad
på killarnas favorit kines/sushi innan vi åkte till Måsungen för
Valborgsfirande.
Vi lyssnade på körsång och hurrade in våren precis som man ska.
Så - Sköna Maj välkommen!!

Pyssar, Kramar och Kärlek

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vilken fin trädgårdsmästare! En sådan hade jag hellre haft än vår medelålders Mexicanare som tror att jag flirtar med honom bara för att jag pratar med honom! Han har nog sett för mycket Desperate Housewifes ;-)

2012-05-02 @ 18:15:27
URL: http://knivskarpt.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0