Himmelriket

Hej alla!

Nu är jag tillbaka från den årliga veckan på Gotland.
Skönt vecka men knepigt med "intör-nett" där vi var...
(om ni undrade var jag blev av)

Inte långt ifrån där vi bodde i år låg Skulpturfabriken

Det lät lovande men jag hade ALDRIG kunnat föreställa mig
vilket UNDERBART ställle det var!!

En helt fantastiks trädgård fylld med vackra cementsaker

Cement och kalksten - SÅ vackert ihop

Att det duggregnade gjorde inget, det blev bara vackrare.

Tog många kort och tänkte att jag nog måste begränsa
mig när jag lägger ut dem på bloggen...

men det gick bara inte så ni får ALLA bilderna i ett svep.

Stina Lindholm heter konstnärinnan som driver Skulpturfabriken

gå in på www.skulpturfabriken.se och läs mer om henne och
fabriken.

Är ni i krokarna och bara är hälften så intreserad av cement/
betong som jag är måste ni titta in

Ett så hårt material som kan uppfattas så mjukt

Fyrkantinga fågelbad var deras grej

Avgjutna snäckor...

blomkål.

Baren även den i betong - yes, jag VILL ha bänkskivor i betong
hemma!!

Fint att blanda betong och trä

Betong så långt ögat kunde nå

Bänk och blomkruka i ett

Fågelbad fyllt med svarta stenar

Behöver kanske inte skriva att jag var i himmelriket!!
Nu är jag SÅ sugen att gjuta lite själv, ska bara vänta tills det
har slutat regna.

Until then
Pyssar, Kramar och Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0