Älsklingarnas rum

Att inreda barnrum är bland det roligaste som finns och min grej är att
måla ngt motiv direkt på väggen.

När det blev dax för Lucke att flytta ut ur vårt rum kom jag på denna
lösning för att alla 4 skulle kunna vara kvar på samma våningsplan...


Conrad hade precis börjat intressera sig för alfabetet så jag tryckte
hela alfabetet närmast taket.


Roligt måttband inhandlat på ROOM - det är ju alltid lika spännande
att se om man vuxit lite under natten...


De 10 sista boksäverna hamnade ovanför robothyllan


Nicke Nyfiken var favoriten då så SJÄLVKLART skulle han vara med.

Alla småbarnsföräldrar har väl nga gånger somnat i sitt barns säng och
vaknat upp HELT ledbruten - NO more of that, tänkte jag och klurade ut
hur vi skulle kunna lösa det (Fredrik är 190cm...)
Det blev en säng längs hela långväggen där killarna ligger i varsin
ände m fötterna mot varandra.
Fredrik byggde ett regelverk som han fäste i väggen och byggde en
framsida m ben. Köpte 2 ribbottnar och vanliga madrasser på IKEA.
 - HEPP, en jätte lååång säng (360 x 90) med MASSA plats för lådor
(till alla leksaker) under.

Alla 4 har faktiskt sovit i den å det funkade bra : )



Killarna har en väldans massa böcker och filmer så vi byggde en
kombinerad bok- och tvhylla i en av garderoberna. 
Det bästa är att man kan stänga dörrarna och genast ser det MYCKET
mer städat ut : )
(OSB - dock inte när tv:n är igång)


Ett rum gjort för lek : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0