Veckans kort - v.34

Thistle Hill

Fick nga härliga papper fr Tinkering Ink av min vän kära Eva på Scrapstore
förra veckan - smet  direkt iväg in i min lilla pysselhörna...

Nga timmar senare kom jag ut med dessa, presenterade i rangordning
efter hur nöjd jag är med dem,


JÄTTE NÖJD - bra där Ulla!

Som bas har jag använt Bazzil Canvas "Sassy". Det mönstrade pappret är
"Thistle Hill´s Classic Crewel" från Tinkering Ink, chalkade kanterna med rött.
Stämpeln med  "inbjudan" är från Reprint, Scrapstore.
De röda bitarna hade jag ursprungligen tänkt att sy fast men det blev inge
bra när jag provsydde på en bit innan (tur att jag gjorde det...)
Så jag tog en vit penna och en linjal istället - mycket nöjd m resultatet!


NJA - Okejrå...

Till det här kortet tog jag bara ett helt vanligt rött papper jag hade på lager.
På det vita pappret har jag använt Tinkering Inks rub-ons "Thistle Hill´s 
Sparkle Transfers", kanterna är chalkade m lila och jag har använt en lila
penna för att göra stygnen.
Limmade dit remsor av Bazzil Canvas "Sassy" och ritade dit vita stygn på dem.


SUCK - ibland får man liksom inte riktigt till det...

Det här kortet var knepigt, blev nog aldrig riktigt nöjd med det... men då var
det kul att vara sitta och pyssla på med det istället.
Basen är Bazzil Canvass "Sassy". Ett vitt papper med röd-chalkade kanter.
Ovanpå har jag använt baksidan på "Thistle Hills Classic Crewel" från Tinkering Ink,
upplimmat på en röd bakgrund. I nederkant, Thistel Hills rub-ons.
Å så de vita och lila stygnen. Men nej.... INTE helt nöjd där!

tänka, tänka, tänka.....

Ja det kan ju inte bli värre tänkte jag och tog fram en mönstersax och klippte
av kanterna nederst och till höger (+ översta vänstra höret rök visst också)
Limmade dit rött papper bakom på alla tre ställen jag varit i farten.....
Det blev lite roligt till slut... på ngt sätt.

Det blir inte alltid som man tänkt sig - men det blir bra ändå!
 ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0